Att synas: SEO, Google Shopping, Google Ads, nyhetsbrev och automatisering
Här myntar Katrin Lundgren, e-handlare & plattformsleverantör på Kodmyran, begreppet den heliga treenigheten inom digital marknadsföring! SEO, Google Shopping och Google Ads. Den e-handlare som förstår dessa tre marknadsföringskanaler är en bra bit på väg att lyckas med sin marknadsföring!
Sen ska du såklart även synas på alla andra platser där din målgrupp finns, och hur du gör det, ja det är ett val du behöver göra. Ska du fixa allt själv, och försöka bli expert på allt, eller ska du ta in experthjälp? Lyssna lite på hur hon tänker!
Inte fattade jag (Katrin L) att jag skulle bli både contentwriter och fortograf, och dessutom seospecialist när jag valde att bli e-handlare. Men så blev det! En stor del av att vara e-handlare är att utveckla sitt sortiment och såklart då också att presentera det på ett säljande sätt på sin sajt. Det är ett arbete som aldrig tar slut, men det finns genvägar och smarta lösningar.
Lyssna och lär!
Ingår i podd-artikelserien Starta och driva e-handel
- Allt du måste veta om e-handelssystem
- Nu snackar vi hands on saker på lagret som är en stor del av att vara e-handlare!
- Ständigt utveckla sortimentet: Ta bilder, skriva texter och översätta
- Att synas: SEO, Google Shopping, Google Ads, nyhetsbrev och automatisering (detta avsnitt)