Bli effektivare med vår alltiett e-handelsplattform
Vår e-handelsplattform är hjärtat i din verksamhet och hanterar hela kedjan från dina inköp och ditt lager till din kunds orderläggning och betalning, till dina pack-, plock- och leveransrutiner för utleverans av kundens order.
"Många kunder vittnar om hur tiden de lagt på administration och orderhantering sjunkit markant efter att ha flyttat sin e-butik till oss. Det tar vi som ett kvitto på att vi har byggt en ehandelsplattform som faktiskt effektiviserar snarare än krånglar till. Det är vi stolta över!"
Katrin, VD Kodmyran.
Köp in rätt saker med inköpsfunktionen
Du sköter du dina inköp och skapar inköpsordrar utifrån sålda artiklar från en viss leverantör över en vald tidsperiod, eller utifrån en mängd andra parametrar, bland annat vad dina kunder visat intresse för.
Snabba, enkla inleveranser med få knapptryck
Med några få knapptryck pockar du upp inköpsordrar och levererar in varorna i lagret när de kommer hem. Självklart håller systemet reda på brist i inleveranserna och dessa kan lika enkelt levereras in när de kommer hem. Inleveranslistor med lagerplatser och bristrapporter får du med ett knapptryck.
Hanterar även Dropship effektivt
Har du dropshipordrar, dvs att du inte lagerför produkterna utan ordrarna skickas direkt från leverantören hanteras självklart även dessa från gränssnittet med våra dropshipfunktioner och inköpsrutiner för dropship.
Samla ditt orderflöde oavsett försäljningskanal
För att kunna bedriva effektiv e-handel behöver du ett system som hanterar hela ditt arbetsflöde oavsett vilken kanal din order kommer ifrån. Med vår e-handelsplattform kan du enkelt sälja på flera olika marknadsplatser och hantera ordrarna i systemet. Via vår partner Sello och deras koppling når du enkelt 20 olika marknadsplatser, bland annat Amazon, Fyndiq och CDON. På så sätt når du enkelt och smidigt nya kunder och håller ordning på administrationen.
Smarta tidsbesparande orderhanteringsfunktioner
Kodmyran Commerce e-handelsplattform innehåller många smarta funktioner för att spara din tid och öka din effektivtet. Flera olika orderflöden anpassade för olika typer av e-handel För att kunna hantera den höga ordervolym som en genomsnittlig e-handel har varje dag, krävs ett flexibelt system som kan anpassa hanteringen av orderflödet helt efter varje unik användare. I Kodmyran Commerce, har du möjlighet att skräddarsy dina orderflöden så att de fungerar för just dina behov.
Skriv ut dina plocksedlar efter e-handelsförutsättningar
Vare sig du har 5 eller 5000 ordrar om dagen skriver du lika enkelt ut plocksedlar och frakthandlingar med få knapptryck. Du kan även välja att skriva ut plocksedlarna genom att filtrera på olika kanaler och sortera dem efter dina valda parametrar
Skräddarsy din kundunika pack och plockrutin
Möjlighet finns också att skapa din egen kundunika pack- och plockrutin genom vår packteamsfunktionalitet. Exvis kanske du vill packa ett visst land först, eller en viss typ av order, eller alla orders där en viss vara finns med. Allt är möjligt med vår Packteamsfunktionalitet.
Vare sig du har 5 eller 5000 ordrar om dagen skriver du lika enkelt ut plocksedlar och frakthandlingar med få knapptryck. Du kan även välja att skriva ut plocksedlarna genom att filtrera på olika kanaler och sortera dem efter dina valda parametrar
Skräddarsy din kundunika pack och plockrutin
Möjlighet finns också att skapa din egen kundunika pack- och plockrutin genom vår packteamsfunktionalitet. Exvis kanske du vill packa ett visst land först, eller en viss typ av order, eller alla orders där en viss vara finns med. Allt är möjligt med vår Packteamsfunktionalitet.
Jobba snabbare och säkrare med vår packstation
Byggd att förenkla din orderhantering ytterligare. Används med streckkodsläsare vilket ger extra noggrannhet och säkerhet Här jobbar du enligt löpande band principen och packar. Du kontrollscannar, skriver ut etiketter och utlevererar på ett ögonblick. Självklart aktiveras fakturor automatiskt och spårningsmail går ut till kunderna så snart du levererat ut paketet.
Välj mellan flera olika TA system
Vi har stöd för Ingrid, N’shift och Shipmondo. Du kan själv välja vilket du vill använda. Genom våra integrationer, skickar du enkelt över orderinformationen och skriver ut fraktetiketterna. Antingen i deras system eller via vår packstation.
Utleverans med automatisk Klarna aktivering och spårningsmail till kund
KolliID:t för varje order återförs från Ta systemen tillbaka in i e-handelsplattformen. Leveransmail med Spårning och kollid går alltid ut till kund när du gör utleveransen och du behöver aldrig gå in i Klarnas gränssnitt för att aktivera betalningar eller justera ordrar. Allt sådant görs automatiskt i samband med utleveransen.
Skapar tullfakturor och intrastatrapporter
Handlar du med utlandet har du en del andra behov än den som bara bedriver handel inom Sverige. I vår e-handelsplattform finns stöd för tarickoder och skapande av tullfakturor. Vi skapar även intrastatrapporter automatiskt.