Kodmyran Commerce
En komplett lösning för din B2B e-handel
Vår e-handelsplattform, är anpassad för B2B handel och innehåller mängder av funktioner du behöver för en lyckad B2B försäljning.
Kunden i centrum!
Kunden är oerhört central inom B2B. Där finns behov som inte finns inom B2C. Vår e-handelsplattform är byggd med det i åtanke Kundkonton med underkunder (för koncerner och större företag) finns, och även möjlighet att knyta säljare mot kunder. Stöd för kundunika avtal, kundspecifika rabatter och kundunika prislistor finns såklart inbyggt, och du kan även ha flera olika leveransadresser inlagda på kunden.
Återkommande kunder handlar enkelt och smidigt utifrån tidigare lagd order, eller via flera olika skapade inköpslistor. En kund kan även ha flera olika inköpslistor för att förenkla inköpen ytterligare.
Mina Sidor samlar all kundens information på samma ställe och visar för inloggade kunder deras order, leveranser, adresser, inköpslistor m.m.
Styr vem som ska erbjudas vad!
Den avancerade behörighetshanteringen gör att du enkelt kan styra vem som ska se vad, såväl ute i butiken mot slutkund som inne i backend. Du kan exempelvis kan välja att visa priser endast för inloggade i butiken, eller att visa specifika produkter för specifika kunder om de är inloggade
Maximera Din B2B försäljning med vår avancerade Prishantering
Genomtänkt prishantering är oerhört viktigt för B2B försäljning. I vår plattform jobbar du enkelt med stafflade priser i flera nivåer, jämförelsepriser, rekommenderade priser, samt flera prislistor. Stöd för kundunika avtal, kundspecifika rabatter och kundunika prislistor är självklarheter i vår smarta e-handelsplattform för B2B.
Välj den betalpartner som passar din verksamhet
Att enkelt få betalt för sina varor är A och O inom all handel. Naturligtvis ingår därför våra betallösningar som standard. Du kan själv välja bland alla våra betalleverantörer vilken som passar just dig och din affärsmodell bäst
Effektiviserar dina säljares jobb
För dig som har flera säljare finns även säljarhantering där du hanterar
ansvarig säljare per kund, provisioner m.m. För dina säljare, eller för dem som ringer in sina order finns möjlighet till manuell orderläggning i samma orderflöde för att förenkla för dig som handlare.
Den inbyggda offerthanteringen gör att du på ett smidigt sätt kan jobba med offerter och därefter skapa order av dem med ett knapptryck för att få in dem i samma orderflöde.
Flexibel Produkthantering - en smidigare väg till B2B framgång!
Konfigurering av produkter görs på flera olika sätt, exempelvis med paketprodukter. s.k. SET artiklar eller strukturartiklar som du enkelt bygger ihop. Du kan till och med göra paketprodukter inuti paketen om du vill. Du kan också jobba med konfigurationsprodukter som låter kunderna själva bygga ihop sin produkt enligt förvalda specifikationer.
Relationer som tillval eller tillbehör till en produkt, och liknande produkter är självklarheter.
Att ställa in vilken förpackningsstorlek kunden kan handla så att det stämmer med dina förpackningar är enkelt och ett måste för effektiv B2B handel
Spara pengar med vår inbyggda order, lager och logistikhantering
Vår e-handelsplattform kan användas helt utan affärssystem. Vi har alla funktioner för order, lager och logistikhantering inbyggda. Det ger dig en effektiv och flexibel order och lagerhantering, och det sparar dig pengar eftersom du inte behöver dyra affärsystem.
Använd det affärssystem du är van vid - integrera enkelt
För dig som redan har ett affärssystem finns utmärkta API möjligheter för att göra en koppling. Vi har redan i dag integrationer mot några av marknadens populäraste affärssystem, antingen via egna lösningar eller via vår samarbetspartner Sharespine. I de fall det saknas en färdig integration utvecklar vi självklart en för ditt behov mot offert.
Expandera utomlands? Inga problem
Självklart har plattformen även inbyggd VATnummerkoll för att förenkla din handel inom EU. Samt stöd för tarickoder och tullhantering.