De mest framgångsrika e-handelsbolagen jobbar ständigt med att analysera sin sajt, verksamhet och sin målgrupp. Kodmyran hjälper dig gärna med detta jobb genom våra analystjänster.
Att göra en konverteringsanalys är en av de mest lönsamma saker du kan göra med din butik, och jag ska förklara varför.
Med konvertering menas den andel av besökarna som faktiskt handlar i din butik. Har du 1000 besökare och 10 handlar är din konvertering 1%. Det säger sig själv att om du ökar din konvertering till 2 % så är det helt plötsligt 20 st som handlar och vips så har du dubblat dina intäkter förutsatt att kunderna spenderar lika mycket som tidigare. Ökar du då till hela 3 % så har du helt plötsligt 30 som handlar - och ja du ser själv! Att öka sin konvertering kan vara mycket, mycket lönsamt, så det är något alla ehandlare ständigt borde jobba med.
Vi på Kodmyran har jobbat med e-handel sedan 2002, och vi har hjälpt många butiker att öka sin konvertering. När du köper en konverteringsanalys av oss så går vi igenom din butiks alla sidor och tittar på dem ur ett konverterings och användbarhetsperspektiv. När detta är gjort får du en analysrapport med åtgärder och tips på hur du kan förbättra din konvertering.
Nya e-handlare har ofta ett behov av att få hjälp med sin butik och sin e-handels satsning. Man behöver ofta tips och råd för att komma igång ordentligt och få fart på affärerna så snabbt som möjligt.
Många befintliga e-handlare blir lätt hemmablinda och stagnerar och behöver då lite hjälp för att komma vidare med sin satsning och tänka i nya banor.
Det är med det i åtanke vi rekommenderar vår behovs & nulägessanlys!
Med den får du en grundläggande analys av din butik och hur den och dess förutsättningar ser ut idag. Vi tittar bland annat på butikens konvertering, design, användarvänlighet, köpflöde, köpvillkor, kassa, sökmotorplacering, konkurrens m.m och utifrån det så tar vi fram en analysrapport med förslag på åtgärder för att fortsätta att driva din e-handelssatsning famåt.