Vårt företagspaket, är anpassad för B2B handel och innehåller mängder av funktioner du behöver för en lyckad B2B försäljning.
Den avancerade behörighetshanteringen gör att du enkelt kan styra vem som ska se vad, såväl ute i butiken mot slutkund som inne i backend. Du kan exempelvis kan välja att visa priser endast för inloggade i butiken, eller att visa specifika produkter för specifika kunder om de är inloggade.
Avancerad prishantering med stafflade priser i flera nivåer, jämförelsepriser, rekommenderade priser, samt flera prislistor är självklarheter
Återkommande kunder handlar enkelt som smidigt utifrån tidigare lagd order, eller via flera olika skapade inköpslistor.
För säljare, eller för dem som ringer in sina order finns möjlighet till manuell orderläggning i samma orderflöde för att förenkla för dig som handlare
Offerthantering gör att du på ett smidigt sätt kan jobba med offerter och därefter skapa order av dem med ett knapptryck för att få in dem i samma orderflöde.
Kundkonton med underkunder (för koncerner och större företag), och även möjlighet att knyta säljare mot kunder.
Stöd för kundunika avtal, kundspecifika rabatter och kundunika prislistor.
Möjlighet till flera olika leveransadresser på kunden.
En kund kan ha flera olika inköpslistor för att förenkla inköpen ytterligare.
Mina Sidor som för inloggade kunder visar kundens olika order, leveranser, adresser, inköpslistor m.m. ingår.
Konfigurering av produkter görs på flera olika sätt, exempelvis med paketprodukter. s.k. SET artiklar eller strukturartiklar som du enkelt bygger ihop. Du kan till och med göra paketprodukter inuti paketen om du vill.
Du kan också jobba med konfigurationsprodukter som låter kunderna själva bygga ihop sin produkt enligt förvalda specifikationer.
Relationer som tillval eller tillbehör till en produkt, och liknande produkter är självklarheter.
Att ställa in vilken förpackningsstorlek kunden kan handla så att det stämmer med dina förpackningar är enkelt och ett måste för effektiv B2B handel
Filtrering bygger du enkelt upp med attribut och attributset för dina produkter och kan på så sätt visa exakta sökresultat ute i butiken genom olika avancerade filtreringar.
Självklart har B2B även inbyggd VATnummerkoll för att förenkla din handel inom EU. Samt stöd för tarickoder och tullhantering
För dig som har flera säljare finns även säljarhantering.
För att din shop ska fungera bra på olika skärmstorlekar, i datorer, mobiler och plattor, så ingår en responsiv design "bigant" i sitt standardutförande samt 4 timmars jobb av designer för att anpassa denna efter era behov. Naturligtvis kan du även välja att köpa till fler designtimmar eller skräddarsy en mall helt efter dina behov.
Att enkelt få betalt för sina varor är A och O inom all handel. Naturligtvis ingår därför våra betallösningar som standard. Du kan själv välja bland alla våra betalleverantörer vilken som passar just dig och din affärsmodell bäst.
För dig som inte redan har ett affärsystem du vill använda ingår vårt affärsystem, Comerce ER. Det ger dig en effektiv och flexibel order och lagerhantering.
Du kan även använda dig av vår inbyggda dropshipfunktionalitet, Smidigt och enkelt för dig som jobbar med leverantörernas lager.
Lagerhantering och inventering går som en dans i vår ERP med hjälp av inleveransfunktioner och inventeringsfunktioner byggda för streckkodsläsare.
Självklart har det också stöd för din inköpsprocess, genom vår inköpsfunktion med beställpunkter och försäljningspunkter.
Om du har behov av att ytterligare förenkla din packning, eller av att få större kontroll på din plockprocess och enskilda plockare/packare kan du enkelt köpa till vår pack och plockstation.
För enkel fakturering finns modulen fortnox faktura som skapar en faktura i fortnox, så att du enkelt kan hantera ekonomin och bokföringen smidigt där.
Automatiserar hanteringen av fraktetiketter, transport och leveransaviseringar med hjälp av Nshift
För dig som redan har ett affärssystem finns utmärkta API möjligheter för att göra en koppling. Vi har redan i dag kopplingar mot några av marknadens populäraste affärssystem, dels via egna kopplingar och dels via vår samarbetspartner Sharespine. Läs mer om våra kopplingar
Har du lagerförsäljning och avhämtning, eller säljer mycket på mässor och liknande event, kan du välja att utöka med vår enkla kassalösning tillsammans med Klarna instore som ger dig ett smidigt sätt att ta betalt utan fullständigt kassasystem (Det kräver ingen kontrollenhet från Skatteverket då transaktionen räknas som kontantfaktura).
Genom våra många kopplingar och integrationer mot övriga system kan du enkelt bygga upp en verksamhet som gör din e-handel lönsam. I komplett ingår kopplingar mot google shopping, google adwords, olika prisjämföreslesajter och affiliatesajter. Det finns också färdiga integrationer mot olika sökmotorer ( exvis loop 54, hello retail m.fl) och nyhetsbrevsprogram att lägga till. Vi har också kopplingar mot olika marknadsplatser och kassasystem så att du kan utöka din försäljning ytterligare med flera försäljningskanaler. Läs mer om våra kopplingar
Den för B2B Handel