Vare sig du har 5 eller 5000 ordrar om dagen skriver du lika enkelt ut plocksedlar och frakthandlingar från Kodmyran Commerce ERP.
Några av våra smarta tidsbesparande orderhanteringsfunktioner:
Många kunder vittnar om hur tiden de lagt på administration och orderhantering sjunkit markant efter att ha flyttat sin e-butik till oss och vårt gränssnitt. Det tar vi som ett kvitto på att vi har byggt en plattform för e-handlare som faktiskt effektiviserar snarare än krånglar till – en plattform att vara stolta över.
Med Kodmyran Commerce ERP behöver du aldrig gå in i Klarnas gränssnitt och aktivera betalningar eller justera ordrar. Allt sådant göra direkt via vårt gränssnitt i samband med normal orderhantering.
Med Kodmyran Commerce ERP, får du en effektiv lagerhantering som är uppbyggd för att du som handlare ska ha så stor valfrihet som möjligt när det kommer till att hantera och kontrollera dina produkter. Stöd finns inbyggt för bevakning, varningar, hantering av returärenden, rullande inventering m.m.
I Kodmyran Commerce ERP kan du även ha flera lager, eller kompositlager (lager som består av valfritt andra lager), för att underlätta din verksamhet. Exempelvis om du vill visa dina leverantörers lagersaldo tillsammans med ditt egna, och visa det ut mot slutkund i butiken.
Du kan självklart också göra lagerflyttar mellan lager med hjälp av transitlager.
Med Kodmyran Commerce ERP sköter du dina inköp och skapar inköpsordrar utifrån sålda artiklar från en viss leverantör över en vald tidsperiod. Med ett knapptryck levererar du sedan in varorna i lagret när de kommer hem. Inleveranslistor och bristrapporter får med ett knapptryck.
Har du dropshipordrar, dvs att du inte lagerför produkterna utan ordrarna skickas direkt från leverantören hanteras självklart även dessa från gränssnittet med våra dropshipfunktioner och inköpsrutiner.
Handlar du med utlandet har du en del andra behov än den som bara bedriver handel inom Sverige. I Kodmyran Commerce affärsystem finns stöd för tarickoder och skapande av tullfakturor. Vi skapar även intrastatrapporter automatiskt.
Det är enkelt att koppla ihop din Kodmyran Commerce ERP med andra externa system. Vi har färdiga integrationer mot de flesta vanliga betalväxlar, transportlösningar m.m.
I de fall det saknas en färdig koppling utvecklar vi självklart en för ditt behov mot offert.
Genom vårt kraftfulla API är det enkelt att koppla ihop din Kodmyran Commerce ERP med din webbshop. Vi har färdiga integrationer mot många vanliga lösningar.
I de fall det saknas en färdig koppling utvecklar vi självklart en för ditt behov mot offert.
En lönsam e-handel är en e-handel som hela tiden följer upp sin försäljning och justerar sitt erbjudande och sina varor allteftersom för att maximera sin vinst. Det här är samma lösning som H&M använder sig av i sina butiker. Genom våra rapporter och statistik kan du enkelt hålla koll på hur din försäljning fungerar i olika kanaler.
För dig som inte behöver ett avancerat kassaregister har vi utvecklat en enkel kassalösning. Det fungerar bra för lagershoppar, i mindre butiker, på mässor, vid homepartyförsäljning och liknande. Som betallösning använder vi oss av Klarna Instore. Handlaren knappar in varorna i kassan och slutkunden får en betallänk till en Klarna checkout i sin mobiltelefon och avslutar köpet där. Samma lösning som HM använder sig av i sina butiker
Med Kodmyran Commerce ERP kan du enkelt sälja på flera olika marknadsplatser. Tillsammans med vår partner Sello och deras koppling når du enkelt 20 olika marknadsplatser, bland annat Amazon, Fyndig och CDON marketplace. På så sätt når du enkelt och smidigt nya kunder och håller ordning på administrationen.
Byggd att förenkla din orderhantering ytterligare, och tanken är att använda den tillsammans med streckkodsläsare. Du skriver ut plocksedlarna som vanligt i utskriftfliken och öppnar sedan packstationen när du ska packa. Där scannar du in vald order. Den kommer då upp på skärmen färdigifylld och du väljer fraktsätt och klickar på knappen ”skriv ut”. Då skrivs etikett ut samtidigt som ordern levereras ut. Den känner även av vilken frakt en order ska ha, så att du bara behöver ändra om du vill välja annan frakt. Du kan även ta bort produkter som inte kan levereras och skapa en delleverans. Du kan också ställa in att du vill ha kontrollscanning på en viss % av ordrarna. Då måste varje produkt i ordern scannas av innan utskrift kan göras. Detta ställs in på varje packare, så att olika packare kan ha olika % kontrollscanning på sina ordrar. Det gör att en rutinerad packare kan ha färre kontrollpunkter än en ny.
Genom en koppling till Unifaun för du enkelt över orderinformationen och skriver ut fraktetiketterna direkt i Unifauns gränssnitt. Du kan även återföra kolliID:t för varje order tillbaka in i systemet, där du sedan som vanligt skickar leveransmejl med spårningsfunktion och kollID till slutkunden.
Genom en koppling till Fortnox förs varje order över till Fortnox som en faktura för att kunna bokföras där. Antingen manuellt eller via de avprickningsfunktioner som finns för olika betalsystem.